Vandaag vieren we 10 jaar White Room Reviews.

18.15-18.55    Fenris

17.00-17.45    Razorblade Messiah

16.00-16.35    Embers Of Oblivion

15.00-15.35    Nihiverse

14.00               Open

God Dethroned

Wie blackened thrash zegt, zegt God Dethroned. Henri Sattler en zijn kompanen staan al sinds begin jaren negentig aan de internationale top van het genre. Deze snoeiharde metalband zag met The Christhunt in 1992 de debuutplaat verschijnen en met het recente The World Ablaze (2017) en het afgelopen jaar verschenen Illuminati laat God Dethroned horen nog steeds die plaats aan de top niet te hoeven afstaan. Die laatste plaat zal ongetwijfeld nog de aandacht genieten tijdens de show, want veel heeft God Dethroned na die release niet kunnen spelen.

Pestifer (B)

Als men van de technische death metal à la Obscura en Pestilence houdt, is men gewaarschuwd. Pestifer is namelijk een Belgische exponent van de metal in die lijn en weet buitenaards goede platen op de planken te brengen. Net voordat corona de macht over de culturele sector greep, kwam Expanding Oblivion uit via het Franse Xenokorp. Die plaat onderstreept het hoge niveau van deze technisch zeer begaafde band.

Onheil

Het is even redelijk stil geweest rondom het Nederlandse Onheil. Echter, het onheil is iets dat terug blijft komen, en zo ook de band. Met een vernieuwde line-up zijn Amok en co druk in de weer voor een nieuwe plaat. Storm Is coming gaat dus een opvolger krijgen. Wie weet gaat deze black/thrash band in Musicon de bezoeker trakteren op werk van die aankomende schijf.

Fenris

Fenris hoeft na al die actieve jaren geen introductie meer. De band weet namelijk de metalhead in te pakken met opzwepende, strijdlustige metal. De invloeden van onder andere de Viking en power metal zijn duidelijk hoorbaar. De glazen gaan geheven worden.

Razorblade Messiah

De band tussen het organiserende White Room Reviews en Razorblade Messiah stamt al vanuit de tijd dat de voorganger van die band nog naast de leden van de redactie repeteerden op zaterdagochtend in Roosendaal. Razorblade Messiah vertrok uit Roosendaal en weet zich in de Randstad goed te presenteren. Met de Frans Wijnen als frontman maakt Razorblade Messiah met elke show de tongen los.

Embers Of Oblivion

Komend uit het zuiden van het land is Embers Of Oblivion een band die de invloeden van Gojira en At The Gates op een eigen manier met elkaar vermengd. De muzikanten hebben hun sporen al verdiend in onder andere Onheil en Martyr. Met twee ijzersterke platen op zak heeft Embers Of Oblivion laten horen dat zij weten wat het is om METAL te spelen.

Nihiverse

De eerste act van de dag is niet voor de meezingers. Het uit de omgeving Den Haag en Leiden afkomstige Nihiverse doet het geheel instrumentaal. Hun progressieve insteek op de metal herbergt vele invloeden. Om te weten in welk hokje ze geplaatst moeten worden, moet aanschouwd worden.

OPGELET

Vanuit overheidswege zijn wij genoodzaakt om aan de deur te controleren of u wel een geldig Coronatoegangsbewijs heeft. Zonder dit helaas geen toegang.